لیپوساکشن ( آناتومی و ... )

آناتومی و حوزه های مورد توجه


کانتورینگ بدن با لیپوساکشن به دانش آناتومیک اولیه در مورد چربی زیر جلدی و ارتباط آن با فاسیای زیرین نیاز دارد تا نتایج بهینه ارائه شود. چربی زیر جلدی از نظر چگالی، ضخامت و چسبندگی در سراسر بدن متغیر است. می توان آن را به سه لایه تقسیم کرد: لایه های سطحی، میانی و عمیق (کنکل و استفان، 2013). به عنوان یک قاعده، به دلیل خطر بالای اکیموز، خونریزی، ضربه پوستی و بی نظمی خطوط بدن، از لایه سطحی اجتناب می شود. چربی زیر جلدی از طریق اتصالات فیبری درون لایه‌هایی که با فاسیای تحتانی پیوسته هستند به بافت زیرین خود متصل می‌شود. مناطقی که دارای چسبندگی نسبتاً ضخیم تر و متراکم تر هستند، مسئول شکل و خطوط طبیعی بیمار هستند و به آنها مناطق چسبندگی می گویند. ممکن است از این مناطق عبور کرد، اما نباید مستقیماً مکش شوند.
لیپوساکشن سر و گردن در دهه گذشته به دلیل توسعه تکنیک های مناسب و تجهیزات ایمن تر، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. لیپوساکشن جوول و سابمنتال محبوب ترین در این منطقه هستند و میزان رضایت کلی بالایی دارند (دوئر، 2007).
 تنه تا حد زیادی محبوب ترین ناحیه برای لیپوساکشن در مردان و زنان است. شکل 15.1 هیپوگاستریوم، پهلوها و جنبه های جانبی قفسه سینه را نشان می دهد که نواحی رایج لیپوساکشن در تنه هستند. کانتورینگ اندام یک روش زیبایی شناختی مهم در بیماران کاهش وزن شدید است (Bruschi et al., 2009). چربی در قسمت تحتانی اندام فوقانی پروگزیمال تجمع می یابد که اغلب به آن "بال های بینگو" گفته می شود. جنبه های داخلی و جانبی بالای ران اغلب برای لیپوساکشن در نظر گرفته می شود. جراح باید با توجه به ایمنی و نتیجه زیبایی شناختی، بیمار را در مورد مناسب بودن ناحیه مورد نظر برای لیپوساکشن ارزیابی و توصیه کند.
به بیماران باید هشدار داده شود که بعد از لیپوساکشن موفقیت آمیز ممکن است نیاز به جراحی رسمی پوست اضافی باشد. شکل 15.2 نواحی رایج برای لیپوساکشن در اندام فوقانی و تحتانی را نشان می دهد.

15.1

15.2

ارزیابی قبل از عمل


مرحله قبل از عمل فرصتی برای تقویت ارتباط با بیمار در حین گرفتن شرح حال و معاینه کامل فراهم می کند. جراح باید تاریخچه پزشکی بیمار، داروهای فعلی، آلرژی ها، سیگار کشیدن، مصرف الکل، انتظارات و ترجیحات بیهوشی بیمار را مستند کند.
ایجاد اهداف واقع بینانه و متعهد شدن به تغییر سبک زندگی برای موفقیت بلندمدت ضروری است. بیمارانی که با علائم اختلال بدشکلی بدن مراجعه می کنند باید بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرند. میزان موفقیت در این بیماران کم است و حمایت روانی توصیه می شود (گلاسر و کامینر، 2005). بیماری های همراه، چه در گذشته و چه در حال حاضر، باید به طور کامل بررسی شوند، زیرا برخی از شرایط احتمال ترومبوز ورید عمقی را افزایش می دهد و می تواند منجر به پیامدهای نامطلوب شود (آیورسون و پائو، 2008). یک طبقه بندی انجمن آمریکایی بیهوشی (ASA) باید ذکر شود و در صورت لزوم، یک بررسی بیهوشی دنبال شود.
معاینه بیمار باید سیستماتیک و جامع باشد (جدول 1.1 را ببینید). توصیه می شود که یکی از اعضای تیم پرستاری در طول معاینه حضور داشته باشد تا حمایت بیشتری از او ارائه دهد
صبور. ارزیابی تخمین آسپیراسیون، شلی پوست و الگوی رسوب چربی ضروری است زیرا این عوامل موفقیت تغییرات جراحی زیبایی را تعیین می کنند. از بیمار خواسته می شود تمام عضلات را برای معاینه در حالت ایستاده و ترجیحاً جلوی آینه شل کند. این امکان تجسم شکل بدن بیمار را در حالت طبیعی آن فراهم می کند و به بررسی یکپارچگی عضلانی کمک می کند. هرگونه علائم سلولیت، عدم تقارن، جای زخم و فرورفتگی باید مورد توجه بیمار قرار گیرد تا بعد از عمل به عمل نسبت داده نشود. فتق ها باید به طور کامل بررسی شوند و در صورت لزوم درمان شوند.
به دست آوردن عکس های پزشکی رسمی از بیمار برای نگهداری سوابق و مراجعات بعدی بسیار مهم است.



سایت دکتر مفرد

سایت دکتر مفرد

آپارات دکتر مفرد

یوتیوب دکتر مفرد

اینستاگرام دکتر مفرد

مقالات سایت دکتر مفرد

 

مترجم :  میلاد محمودی

https://www.linkedin.com/in/milad-mahmoudi-mmdr/



Jarahibini  ,  rhinoplasty  ,جراحی
بینی  ,عمل بینی   , دکتر جراحی بینی , دماغ,  جراحی پلاستیک ,جراح بینی, جراح  پلاستیک ,جراحی زیبایی, Protez ,فوق تخصص فوق تخصص جراحی زیبایی ,فوق
تخصص جراحی پلاستیک , بهترین جراح بینی,  فوق تخصص جراحی زیبایی و
پلاستیک ,جراحی سینه

 1403/3/17
1
246

نظر خود را ارسال کنید

نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظرشما

نظر خود را ارسال کنید