چگونه عادات غذایی کنترل شده ،سلامت روان را تقویت می کند ؟ ( 1 )

چگونه عادات غذایی کنترل شده ،سلامت روان را تقویت می کند ؟ ( 1 )


وقتی کوچک‌تر هستیم، اغلب به ما یاد می‌دهند که «ترک کردن غذای نخورده در بشقاب بی‌ادب است» خوشبختانه، در چند دهه گذشته، ما بیشتر و بیشتر در مورد ارتباط قوی بین عادات غذایی و سلامت روان خود یاد گرفته ایم.

به همین دلیل است که درک رابطه ما با غذا و بدن بسیار مهم است - این به طور مستقیم بر احساس ما در مورد خود و زندگی خود تأثیر می گذارد. در دنیای فراوانی، جایی که می‌توانید تقریباً هر نوع غذایی را بخرید، احساس اینکه بدن ما به چه چیزی نیاز دارد و چگونه می‌توانیم آن را تغذیه کنیم، سخت‌تر می‌شود. اینجاست که رژیم آگاهانه می تواند به ما کمک کند تا تعادل را دوباره به دست آوریم و سلامت روان خود را به روشی ساده و در عین حال قدرتمند تقویت کنیم.

چرا به رژیم آگاهانه فکر کنیم؟

بهبود عادات غذایی ما می تواند به میزان زیادی بر سلامت روان ما تأثیر بگذارد، و شما تنها زمانی می توانید این تأثیر را کاملاً احساس کنید که زمان و اراده خود را برای انجام آن اختصاص دهید. این رژيم که به آن اتوفاژی نیز می گویند، به معنای عدم مصرف غذا برای دوره های معینی از 12 ساعت تا 1 تا 2 روز در یک زمان است.

بخش آگاهانه در طول فرآیند تصمیم گیری شما ظاهر می شود، زمانی که شما دریابید که چه چیزی برای شما بهتر است. اگر به تازگی روال رژيم خود را شروع کرده اید، مدتی طول می کشد تا بدن و ذهن شما به این تغییر عادت کنند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود آهسته شروع کنید، از احساس خود در هنگام روزه‌داری یادداشت کنید و سپس رژیم خود را مطابق با آن تغییر دهید.

شناخته شده ترین رژیم ها عبارتند از:

     رژیم 16/8 - شما 16 ساعت در روز را روزه می گیرید و سپس 8 ساعت باقیمانده را به طور معمول غذا می خورید. در این رژیم، ایده این است که مثلاً تا ساعت 8 بعد از ظهر غذا بخورید و تا ساعت 12 بعد از ظهر دیگر غذا نخورید. روز بعد. البته می‌توانید زمان‌ها را متناسب با سبک زندگی خود تغییر دهید.
     رژیم ۱۲/۱۲ – این رژیم مبتدی‌ترین رژیم غذایی است زیرا به شما امکان می‌دهد ۱۲ ساعت روزه بگیرید و سپس ۱۲ ساعت باقیمانده را به طور معمول غذا بخورید. اگر در ابتدای سفر خود برای درک روزه اتوفاژی هستید، پس این می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد کارها را آهسته شروع کنید و با گذشت زمان راه خود را بالا ببرید.
     رژیم 5:2 - این یک رویکرد پیشرفته تر برای اتوفاژی است، که در طی آن شما مانند همیشه به مدت 5 روز غذا می خورید، و برای 2 روز باقی مانده از هفته، فقط آب می نوشید و مقدار قابل توجهی کمتری میل می کنید. مقدار غذا، تا 600 کالری در روز. این یکی از آن رژیم‌هایی است که می‌خواهید روی آن کار کنید تا از احساس ضعف و خستگی جلوگیری کنید.
     رژیم روزه‌داری متناوب - اگر احساس می‌کنید که 24 ساعت در یک زمان روزه بگیرید، این رژیم ممکن است برای شما مناسب باشد. سرنخ در نام است - یک روز، شما به طور معمول غذا می خورید، و روز بعد، شما از غذا خودداری می کنید. وقتی صحبت از روش های پیشرفته تری مانند این روش روزه داری به میان می آید، ایده خوبی است که قبل از شروع برای جلوگیری از عوارض بالقوه سلامتی، با پزشک خود صحبت کنید.



 1402/12/8
0
 0

نظر خود را ارسال کنید

نام و نام خانوادگی
شماره موبایل
نظرشما