چطور برای جراحی بینی آماده شویم ؟ قسمت اول

چطور برای جراحی بینی آماده شویم ؟ قسمت اول

 

 

قابل توجه بیماران متقاضی جراحی پلاستیک بینی 

توجه به نکات زیر میتواند به شما در مراحل قبل و بعد از عمل جراحی کمک شایانی کند.باید توجه  داشت که بعد از عمل و برداشتن کچ یا  Splint  بینی ، بینی شما ورم فراوانی خواهد داشت . شما نباید نگران بزرگی بینی خود باشید زیرا این ورم به مرور فروکش خواهد کرد .نوک بینی شما در چند ماه  اول بعد از عمل جراحی بیشترین میزان ورم را خواهد داشت . لذا باید صبور بود ، در ابتدا نوک بینی تا حدودی بالاتر از حد نهایی خود خواهد بود و به تدریج نوک بینی 1-2 میلیمتر پایین تر خواهد آمد ، لذا نگران بالابودن نوک بینی خود نباشید.گاهی اوقات تا 6 ماه طول میکشد که نوک بینی به حد مطلوب خود برسد.یکی از نگرانیهای رایج ،عدم تقارن سوراخ های بینی است.باید توجه داشت که در هیچ بینی طبیعی هر دو سوراخ بینی کاملا شبیه هم نیستند و مضافا اینکه هیچوقت عدم تقارن سوراخهای بینی ملاک نازیبایی نیستند، لذا نباید عدم تقارن یا تقارن سوراخ های بینی را تنها ملاک زیبایی دانست.زیرا هیچ کس از قسمت زیرین به بینی شما نگاه نمیکند.باید توجه داشت که در اوایل بعد از عمل ، مختصری عدم تقارن بیشتر خواهد بود و بعد از 3 ماه و فروکش کردن تورم عدم تقارن به تدریج اصلاح میشودو بعد از یک سال به ندرت عدم تقارن دیده خواهد شد .نتیجه نهایی و شکل نهایی بینی را میتوان بعد از 6 ماه تا 1 سال بعد از عمل جراحی مشاهده کرد.

 

لذا صبور بودن رمز موفقیت جراحی رینوپلاستی میباشد .هرچه قدر پوست بینی کلفت تر باشد ورم بینی بیشتر خواهد بود .لذا افرادی که پوست های کلفت تری دارند زمان بیشتری طول خواهد کشید تا ورم بینی کاهش یابد، افرادی که بینی هایی با  کجی و یا انحراف شدید در ظاهر دارند باید بدانند که اکثر اوقات انحراف بینی بعد از عمل تا حدودی باقی خواهد ماند و لازم است مجددا یک عمل ترمیمی کوچک انجام داد . و این امر به دلیل تمایل عضروف و استخوان برای بازگشت به حالت اولیه میباشد.و گاهی اوقات بیماران بعد از عمل ، از کجی بینی خود شکایت میکنند . باید توجه داشت که این کجی میتواتند به علت عدم تقارن طبیعی دونیمه صورت باشد.که قبل از عمل دقت لازم در مورد تقارن نداشته ایم.

 

مهمترین نکته ای که بیماران عزیز باید بدانند این است که مشکل نهایی بینی بعد از 1 سال مشخص خواهد شد و عمل جراحی ترمیمی بهتر است بعد از پایان سال اول صورت گیرد.بسیاری از اشکالات بینی بعد از پایان سال اول اصلاح میشود و نیاز به جراحی مجدد نخواهد داشت .

 

شب قبل از جراحی بینی

·         سعی کنید آرام باشید و از عوامل استرس زا دوری کنید.

·         زودتر بخوابید و با آرامش بخوابید.

  • از 8 ساعت قبل از عمل جراحی کاملا ناشتا باشید.(حتی آب ننوشید)
  • ازخوردن غذاهای پرچرب  و سنگین و مواد غذایی مانند شیر و تخم مرغ خودداری کنید.
  • سب قبل از جراحی حمام کنید.
داخل بینی خود را قبل از ورود به اتاق عمل شستشو دهید.

 1403/7/18
0
0

نظر خود را ارسال کنید

نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظرشما