فهرستی از 50 غذای فوق العاده سالم ( بخش چهارم )

فهرستی از 50 غذای فوق العاده سالم


36-37 نان ها

نان های سبوس دار می توانند سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی باشند و انتخاب بهتری نسبت به نان سفید بسیار فرآوری شده هستند.

هنگام خرید نان، برچسب های محصولات را با هم مقایسه کنید و به دنبال مواردی باشید که بیشترین فیبر رژیمی و کمترین قند اضافه را دارند.

اگر خودتان نان درست کنید، دقیقاً متوجه خواهید شد که چه چیزی در آن وجود دارد. اگر در مورد پخت مطمئن نیستید، دستگاه تهیه نان می تواند به شما کمک کند.


36 نان حزقیال

نان حزقیال از غلات سبوس دار و حبوبات جوانه زده ارگانیک تهیه می شود.


37 نان خانگی کم کربوهیدرات و بدون گلوتن

اگر به دنبال نان های کم کربوهیدرات یا بدون گلوتن هستید، ممکن است بخواهید خودتان درست کنید. در اینجا لیستی از 15 دستور غذا برای نان های بدون گلوتن و کم کربوهیدرات وجود دارد.


38–41
حبوبات

حبوبات منبع گیاهی عالی پروتئین، آهن و فیبر هستند.

حبوبات گاهی اوقات می توانند در هضم و جذب مواد مغذی اختلال ایجاد کنند، اما خیساندن و تهیه صحیح آنها می تواند این خطر را کاهش دهد.


38 لوبیا سبز

لوبیا سبز که به آن لوبیا چیتی نیز می گویند، گونه ای نارس از لوبیا معمولی است. آنها را به طور کامل به عنوان یک غذای جانبی استفاده کنید یا آنها را سرد به سالاد اضافه کنید.


39 لوبیا

لوبیا قرمز حاوی فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. مطمئن شوید که آنها را به درستی بپزید، زیرا زمانی که خام هستند سمی هستند.


40 عدس

عدس یکی دیگر از حبوبات محبوب است. آنها سرشار از فیبر و منبع خوبی از پروتئین گیاهی هستند.


41 بادام زمینی

بادام زمینی در واقع حبوبات هستند نه آجیل واقعی. آنها خوشمزه و سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند. یک مطالعه منبع معتبر به این نتیجه رسیده است که بادام زمینی می تواند به کاهش وزن کمک کند و ممکن است به مدیریت فشار خون کمک کند.

با این حال، اگر بر میزان کالری دریافتی خود نظارت می کنید، ممکن است بخواهید به مصرف کره بادام زمینی خود توجه داشته باشید، کره ای که کالری بسیار بالایی دارد و به راحتی می توان آن را در مقادیر زیاد مصرف کرد.


42-44 لبنیات

برای کسانی که می توانند آنها را تحمل کنند، محصولات لبنی منبع سالمی از مواد مغذی مختلف هستند.


42 پنیر

یک تکه پنیر ممکن است تقریباً به اندازه یک فنجان کامل (240 میلی لیتر) شیر مواد مغذی داشته باشد. همچنین یک افزودنی خوشمزه برای بسیاری از غذاها است و می تواند جایگزین گوشت به عنوان یک غذای پروتئینی شود. با این حال، ممکن است دارای چربی بالایی باشد.

پنیر انواع مختلفی دارد، با طعم ها و بافت های مختلف. انواع پنیر کمتر فرآوری شده را انتخاب کنید.


43 شیر لبنیات

شیر لبنیات حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و کلسیم است.

یک بررسی در سال 2022 به این نتیجه رسید که افرادی که لبنیات مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که مصرف نمی‌کنند، کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) هستند. با این حال، لبنیات پرچرب ممکن است خطر ابتلا به CVD و برخی سرطان ها را افزایش دهد.


44 ماست

ماست از شیری تهیه می شود که با افزودن باکتری های زنده تخمیر می شود. بسیاری از اثرات سلامتی شیر را دارد، اما ماست با کشت های زنده دارای مزایای اضافی باکتری های پروبیوتیک دوستانه است.


45-46 چربی ها و روغن ها

الگوهای غذایی که شامل چربی ها و روغن های غیراشباع هستند بسیار سالم در نظر گرفته می شوند.


45 روغن زیتون فوق بکر

روغن زیتون فرابکر یکی از سالم ترین روغن های گیاهی است. این روغن حاوی چربی های تک غیراشباع سالم برای قلب است و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که فواید سلامتی قدرتمندی دارند.


46 ​​روغن نارگیل

روغن نارگیل یک چربی اشباع شده است، اما حاوی MCT است و ممکن است اثراتی مشابه روغن زیتون برای سلامتی داشته باشد.

با این حال، نشان داده شده است که روغن نارگیل کلسترول LDL (بد) را به میزان بیشتری نسبت به سایر روغن های مایع گیاهی افزایش می دهد، بنابراین بهتر است از آن در حد اعتدال استفاده کنید.


47-48 غده ها

غده ها اندام های ذخیره برخی از گیاهان هستند. به عنوان غذا، آنها را سبزیجات ریشه ای می نامند.


47 سیب زمینی

سیب زمینی پتاسیم را تامین می کند و تقریباً حاوی مقدار کمی از مواد مغذی مورد نیاز شما، از جمله ویتامین C است. با ژاکت خود، منبع خوبی از فیبر نیز می باشد.

سیب زمینی حاوی آب منبع مطمئن بیشتری است و نسبت به ماکارونی و برنج انرژی کمتری دارد و می تواند احساس سیری در شما ایجاد کند، بنابراین نیازی به خوردن بیشتر ندارید. در نتیجه ممکن است به کاهش وزن کمک کنند.


48 سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین سرشار از آنتی اکسیدان ها، بتا کاروتن، ویتامین A و سایر مواد مغذی ضروری است. آنها را به صورت پخته، له شده یا به غذاهای دیگر اضافه کنید.


49 سرکه سیب

سرکه سیب ممکن است به تنظیم سطح قند خون بعد از غذا در صورت مصرف همراه با غذا کمک کند، اگرچه شواهد بیشتری در مورد اثربخشی آن مورد نیاز است.

استفاده از آن به عنوان سس سالاد یا اضافه کردن طعم به غذاها عالی است.


50 شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونوئیدها است که ممکن است به مدیریت کلسترول منبع مطمئن و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. با این حال، مقدار شکلاتی که معمولاً برای خوردن سالم است، برای ارائه فواید قابل توجه کافی نیست.

منبع معتبر انجمن قلب آمریکا خوردن شکلات را در حد اعتدال و برای لذت بردن به جای فواید آن برای سلامتی توصیه می کند


Jarahibini  ,  rhinoplasty  ,جراحی بینی  ,عمل بینی   , دکتر جراحی بینی , دماغ,  جراحی پلاستیک ,جراح بینی, جراح  پلاستیک ,جراحی زیبایی, Protez ,فوق تخصص فوق تخصص جراحی زیبایی ,فوق تخصص جراحی پلاستیک , بهترین جراح بینی,  فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک ,جراحی سینه


.

 

سایت دکتر مفرد

سایت دکتر مفرد

آپارات دکتر مفرد

یوتیوب دکتر مفرد

اینستاگرام دکتر مفرد

مقالات سایت دکتر مفرد

 

مترجم :  میلاد محمودی

https://www.linkedin.com/in/milad-mahmoudi-mmdr/

 

منبع :https://www.healthline.com/nutrition/50-super-healthy-foods#chocolate

Jarahibini rhinoplasty  جراحی بینی  عمل بینی    دکتر جراحی بینی دماغ  جراحی پلاستیک جراح بینی  جراح  پلاستیک جراحی زیبایی Protez فوق تخصص فوق تخصص جراحی زیبایی فوق تخصص جراحی پلاستیک بهترین جراح بینی فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک ,جراحی سینه

 

 

 1403/7/16
0
0

نظر خود را ارسال کنید

نام و نام خانوادگی
ایمیل
نظرشما